Yksi moottorin tärkeimmistä huoltokohteista on jakohihna.

Jakohihna pitää moottorin komponentit oikeassa suhteessa toisiinsa nähden moottorin pyöriessä. Mikäli jakohihna katkeaa, on nykyautoissa poikkeuksetta seurauksena moottorivaurio. Jakohihnoille on mallikohtaisesti annettu vaihtovälit kilometreinä ja aika määräisesti. Vaihtovälit ovat normaalisti 60 000km – 200 000km ja 3-10 vuoden välillä, riippuen valmistajan antamasta ohjeistuksesta. Auto voi olla varustettu myös jakoketjulla hihnan sijaan, jolloin vaihtoväliä ei välttämättä ole annettu ollenkaan.

Jakohihnaa vaihdettaessa tulee samalla tarkistaa, liittyykö jakopäähän muitakin vaihdettavia komponentteja jakohihnan lisäksi. Yleensä aina vaihdetaan samalla ohjainrullat ja kiristinpyörä, mikäli rakenteessa sellaisia on. Vesipumppu on kuuluu usein myös jakopäähuoltoon. Vesipumppua pyöritetään jakohihnan avulla ja siten se on yhtä kriittinen komponentti kuin itse hihna, tai ohjainpyörät. Vanha vesipumppu voi myös alkaa vuotamaan, jonka vuoksi jakopäähuolto voidaan joutua tekemään vaikka varsinaisesti ei olisi vaihdon aika. Uusimalla kaikki tarvittavat komponentit jakopäähuollon yhteydessä, varmistetaan että jakopää kestää varmasti seuraavan vaihtovälin.

Me tiedämme mitä sinun autoosi tulee uusia jakopäähuollossa.

Tiedämme mitä osia voidaan käyttää tarvikkeena ja mitä kannattaa ehdottomasti ottaa alkuperäisinä varaosina. Tarvikeosina käytämme vain laadukkaiksi kokemiamme tuotteita kuten SKF. Kaikille töillemme ja varaosille myönnetään takuu.

Ota yhteyttä niin varataan aika.